بررسی پارکت آرتا

پارکت لمینت آرتا بصورت کلی از چهار لایه تشکیل شده است.لایه اول که لایه رویی بی رنگ و مقاوم در برابر آب بوده، لایه دوم یک روکش چوب ملامینه با سطح استحکاک بالا، لایه سوم که بدنه پارکت لمینت می باشد از جنس اچ دی اف (HDF) و لایه چهارم که فیبر ملامینه ضد رطوبت می باشد.بدنه پارکت لمینت آرتا که اصلی ترین قسمت می باشد از بهترین استاندارد تخته فیبر تهیه و تولید می شود که دارای چگالی بالای ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مربع می باشد.در ادامه به بررسی انواع تخته فیبر و استاندارد های آن ها می پردازیم.

 

لایه های پارک لمینت آرتا

لایه های پارک لمینت آرتا

 

 

 

۱_(LDF) ال دی اف: Low Density Fiberboard

LDF با وزن مخصوص ۶۵۰-۵۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب جهت استفاده در مواردی که نیاز به استحکام بالا وجود ندارد عرضه می شود.مانند ساخت پروفیل های تزئینی ،ساخت غرفه های نمایشگاهی و …

LDF در صنعت درب به دلیل وزن مخصوص پایین کاربردی ندارد.

۲_(MDF) ام دی اف: Medium Density Fiberboard

MDF نوعی تخته یبر است که چگالی آن بین ۸۰۰-۶۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

بنابراین وقتی ما از MDF سخن می گوییم منظور همان فیبر است. و به عنوان مثال آنچه در ساخت کابینت های آشپزخانه از آن استفاده می شود در اصل MDF روکش ملامینه و یا با روکش های دیگر می باشد که به طور خلاصه همه انها را MDF می نامند.در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد انواع روکش های MDF اینجا را کلیک کنید.

۳_(HDF) اچ دی اف: High Density Fiberboard

در واقع با بیشتر کردن میزان فیبر ،چسب و فشار در حین تولید ورق های سنگین تری با چگالی بالای ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب تولید می شود.افزایش چگالی فیبر علاوه بر افزایش اسحکام قابلیت های ماشین کاری و سطح سازی (رنگ و روکش) را افزایش خواهد داد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید